دکوراسیون داخلی

انواع دکوراسیون

دکوراسیون داخلی

انواع دکوراسیون

آشنایی با انواع دکوراسیون داخلی

طراحی دکوراسیون داخلی چیست؟

هدف نهایی از طراحی دکوراسیون داخلی را می توان هماهنگ سازی، زیبایی و خلق فضایی جذاب و دل انگیز در محیط داخلی دانست. در حقیقت دکوراسیون معاصر به دنبال بهینه سازی می باشد. به این معنا که می توان فضای خانه های کوچک را با طراحی مناسب بهینه سازی نمود و با همراهی مبلمان، رنگ ها، نورپردازی و همچنین هماهنگی اجزای ساختمان، محیطی دل انگیز و کاربردی خلق کرد. اگر طراحی دکوراسیون داخلی را به چشم هنری خاص نگاه کنیم، بدون شک این هنر نیز همانند سایر هنرها با اصول و استانداردهایی همراه است که تخصص خاص خود را می طلبد. از آن جایی که در این هنر مد روز و ترندهای روز دنیا بی تأثیر نیست، به همین خاطر مهم ترین عامل ایجاد آن را می توان سلیقه شخصی افراد دانست.

 

آشنایی با انواع دکوراسیون داخلی

به طور کلی دکوراسیون داخلی دارای سبک های متفاوتی می باشد. از طرفی انتخاب سبک ها در طراحی دکوراسیون داخلی از اهمیت زیادی برخوردار هستند. مهم ترین چیزی که باید به خاطر بسپارید این است که در انتخاب انواع سبک ها، سازگاری آن ها را با فضای داخلی در نظر بگیرید. چرا که انتخاب اصولی سبک موجب تمایز فضای خانه شما از دیگر خانه ها خواهد شد. برخی از مهم ترین سبک های دکوراسیون داخلی عبارتند از:

 

سبک مدرن

سبک مدرن یکی از محبوب ترین و متداول ترین سبک های دکوراسیون اداری داخلی است. مشخصه بازر این سبک، سادگی و خلوت بودن آن است. در صورتی که به سبک های ساده، خلوت و زیبا علاقه مند هستید، این سبک مختص به شما می باشد. معمولا در این سبک از عناصر طبیعی مثل گیاهان، نور خورشید، رنگ های روشن و خلوت استفاده می شود. به بیان ساده تر در این سبک دیگر شاهد شلوغی های مجلل و تزئینی نخواهیم بود. کاهش هزینه طراحی داخلی، بزرگ نشان دادن فضاهای کوچک، استفاده از نور، به کارگیری رنگ های روشن و ... از مشخصات بارز سبک مدرن می باشند.

سبک ساحلی

در گذشته های دور بیشتر ساکنان دریا از سبک معماری ساحلی برای طراحی دکوراسیون داخلی خانه استفاده می کردند. اما امروزه شاهد به کارگیری این سبک در دکوراسیون داخلی بسیاری از خانه ها و حتی کافه ها می باشیم. همان گونه که از نام سبک ساحلی مشخص است، عناصر به کار رفته در این سبک بیشتر المان های مربوط به ساحل و دریا را شامل می شود. استفاده از رنگ آبی در طیف های گوناگون و ترکیب آن با حصیر و چوب، باعث ایجاد فضایی آرامش بخش و زیبا شده است. در بسیاری از موارد استفاده از مجسمه های ساحلی مثل کشتی، مرغ دریایی خشک شده، مرجان خشک شده، صدف و مروارید بر زیبایی این سبک افزوده است. ایجاد حس آرامش، ایجاد دکوراسیون خاص و متفاوت، احساس نزدیکی با محیط ساحل از بارزترین مشخصات سبک ساحلی می باشد.

 

سبک مینیمال

سبک معماری مینیمال به میزان زیادی شبیه به سبک مدرن است. به طوری که از طرح های شلوغ و به هم ریختگی محیط داخلی اجتناب می کند. مشخصه اصلی سبک معماری مینیمال، سادگی در چیدمان اثاثیه می باشد. این سادگی و زیبایی را به خوبی می توان در رنگ دیوارها به چشم دید. معمولا در طراحی این سبک، نور نقش زیادی دارد و فضا به صورت کاملا باز طراحی می شود. از مهم ترین مشخصه های این سبک می توان به محیطی بی آلایش و ساده، حذف تمامی زرق و برق ها و به کارگیری رنگ های خنثی اشاره کرد.

 

نگاهی به مهم ترین نکات در طراحی دکوراسیون داخلی

 

بی گمان در طراحی دکوراسیون داخلی باید به فاکتورهای خاصی توجه کرد که مجموعه این فاکتورها در خلق فضایی زیبا و چشم نواز بسیار مؤثر می باشند.

 

نقشه ساختمان

بدون تردید مهم ترین بخش در طراحی دکوراسیون داخلی، نقشه ساختمان می باشد. چگونگی تقسیم فضای داخلی و داشتن یک نقشه مناسب، به شما در انتخاب و خلق فضایی بهتر کمک خواهد کرد.

 

نورپردازی

نقش نور در طراحی دکوراسیون داخلی اهمیت بسیار زیادی دارد. نور مناسب محیط و نحوه نور پردازی از جمله اصول مهمی هستند که توجه به آن ها به زیبایی بیشتر محیط کمک می کند.

 

تنوع طرح و رنگ

یکی از مهم ترین ویژگی های طراحی دکوراسیون داخلی مدرن، استفاده درست از رنگ ها و تنوع موجود در آن ها است. این سبک بیشتر از رنگ های شاد و سرد استفاده می کند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.