دکوراسیون داخلی

انواع دکوراسیون

دکوراسیون داخلی

انواع دکوراسیون

معرفی 4 تا از بهترین ترکیب رنگ برای دکوراسیون اداری


انتخاب رنگ یکی از مهم ترین چالش های پیش روی شما در زمان طراحی دکوراسیون اداری است. شاید تصور کنید در انتخاب رنگ محیط می توان صرفاً سلایق شخصی خود را دنبال کنید. اما این تصور کاملاً اشتباه است. بسیار مهم است که در انتخاب رنگ برای دیزاین محیط کاری، با روانشناسی رنگ ها آشنا بوده و آیتم هایی همچون ابعاد محیط، ماهیت کسب و کار و روحیات کارمندان را نیز مورد توجه قرار دهید.

 

معرفی 4 تا از بهترین ترکیب رنگ برای دکوراسیون اداری

در محیط کاری، رنگ ها همچون یک عصای جادویی عمل می کنند. آن ها می توانند به راحتی محیط های سرد و کسل کننده را به یک دفتر کار پویا و با نشاط تبدیل کنند. همچنین می توانند تأثیر مخربی بر روان و راندمان کاری کارمندان بگذارند. این بستگی به شما دارد که چگونه رنگ های آرامش بخش، پویا، هیجان انگیز و روحیه بخش را با یکدیگر ترکیب کرده و احساساتی همچون رشد، تعالی و سازندگی را در کارمندان خود تقویت کنید. برای اینکار می توانید در طراحی دکوراسیون اداری از ترکیب رنگ های شناخته شده که امتحان خود را پس داده اند، استفاده کنید.

1.ترکیب رنگ های خنثی و هیجان انگیز

استفاده از هارمونی رنگ های خنثی همچون بژ، خاکستری، سفید و مشکی در محیط کار بسیار رایج است. این دسته از رنگ ها همواره روی بورس هستند و به هیچ وجه قدیمی نمی شوند. اما متأسفانه پالت رنگ های خنثی فاقد روح بوده و در خلق یک محیط پویا موفق عمل نمی کنند. پیداست که استفاده از این رنگ ها منجر به ایجاد یک محیط کاری لوکس و در عین حال خسته کننده می شود.

برای اینکه زیبایی این هارمونی رنگ را حفظ کرده و در عین حال روح تازه ای به آن بدهید، بهتر است در همراهی رنگ های خنثی از یک رنگ شاد و هیجان انگیز استفاده کنید. این رنگ می تواند پرتقالی و یا خردلی باشد. ترکیب خاکستری تیره یا روشن با قهوه ای و رنگ پرتقالی می تواند یک دکوراسیون فوق العاده شیک و جذاب ایجاد کند.

2.ترکیب رنگ های سرد و گرم

به محض دیدن رنگ های سرد، همچون سبز و یا آبی روشن، نوعی حس آرامش انسان را در بر می گیرد. به طور عکس رنگ های گرم همچون قرمز و بنفش موجب افزایش انرژی و ضربان قلب می شود. خب پیداست که استفاده از هارمونی رنگ های سرد و گرم به تنهایی، موجب افزایش بیش از حد حس آرامش و رخوت و یا افزایش ضربان قلب و تنش می شود.

پس بهتر است در طراحی دفتر کار اداری برای متعادل ساختن این احساسات، ترکیب ماهرانه ای از رنگ های گرم و سرد ایجاد کنید تا به طور همزمان حس آرامش و حس هیجان را در محیط به نمایش بگذارید. اگرچه در انجام اینکار هیچ محدودیتی نخواهید داشت. اما بهتر است انتخاب رنگ در میان پالت رنگ های سرد و گرم را در تناسب با ماهیت کسب و کار خود انجام دهید. برای مثال می توانید رنگ سبز را در کنار آبی و صورتی بنشانید.

3.ترکیب رنگ های سرد و خنثی

برای اینکه یک دکوراسیون اداری مدرن خلق کنید، می توانید رنگ های سرد را در همراهی با هارمونی رنگ های خنثی به کار بگیرید. انتخاب این هارمونی رنگ به خصوص در محیط اداری کوچک، نتیجه شگفت انگیزی به جای می گذارد. چرا که اساساً رنگ های خنثی همچون سفید، کرم و خاکستری در همراهی با رنگ های روشن و مدرن، موجب انعکاس بیشتر نور و بزرگنمایی در محیط می شوند. برای اینکار می توانید خاکستری، بژ و سبز روشن را در همراهی هم به کار بگیرید و در نهایت یک دکوراسیون اداری لوکس و مدرن تحویل بگیرید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.