دکوراسیون داخلی

انواع دکوراسیون

دکوراسیون داخلی

انواع دکوراسیون

6 نکته ی مهم در دکوراسیون اداری

1. در انتخاب رنگ برای مبلمان و دیگر قسمت های محیط دقت کنید

رنگ، اولین و مهم‌ترین نکته‌ای است که باید در دکوراسیون اداری داخلی دفتر کار خود در نظر بگیرید. علم روانشناسی تاثیر رنگ بر سلامت روان افراد و در نتیجه بازدهی کاریشان را به ‌اثبات رسانده است. در نتیجه از اهمیت این موضوع نباید غافل شوید.

 

انتخاب رنگ نه‌تنها برای کارمندان دفتر اهمیت دارد، با توجه به تاثیر داشتن بر روحیات و خلقیات مشتریان، برای رعایت اصل مشتری‌مداری نیز اهمیت پیدا می‌کند. اما کدام رنگ‌ها مناسب مبلمان اداری و دیگر قسمت‌های رنگی فضا هستند؟

 

رنگ‌های روشن همیشه انتخاب بهتری برای طراحی دکوراسیون اداری و دفتر کار هستند. اما به این معنا نیست که تنها باید از این رنگ‌ها استفاده کنید. شما می‌توانید از رنگ‌های تیره‌تر مانند آبی و سبز نیز در محیط کاری خود استفاده کنید اما استفاده از این رنگ‌ها باید محدود باشد.

2. نوع مبلمان فضا را متناسب با کاربردشان و سبک طراحی محیط انتخاب کنید

اگر می‌خواهید یک دکوراسیون دفتر کار ساده و شیک داشته باشید، نباید از اهمیت انتخاب نوع مبلمان اداری محیط کار غافل بمانید. انتخاب درست این مبلمان نه‌تنها بر کیفیت ظاهری فضای شما تاثیر می‌گذارد، بلکه می‌تواند تاثیر جدی بر سلامتی فیزیکی کارمندانتان داشته باشد.

برای انتخاب نوع صندلی اداری، باید به کاربری آن و مدت زمانی که مورد استفاده قرار خواهد گرفت نیز توجه کنید. صندلی اداری انواع مختلفی دارد که هرکدام با توجه به ویژگی‌های خود در بخش‌های مختلفی از فضا قرار می‌گیرند.

سه نوع صندلی اداری رایج در محیط‌های اداری عبارت‌اند از صندلی اتاق انتظار، صندلی کارمندی و صندلی مدیریتی. صندلی انتظار صندلی‌هایی هستند که با پایه کوتاه‌تر و راحت، در فضای انتظار نصب می‌شوند و مشتریان روی آن می‌نشینند. تفاوت صندلی اداری کارمندی با صندلی مدیریتی نیز در امکانات بیشتری است که طراحان برای صندلی مدیریتی در نظر می‌گیرند.

انتخاب میز اداری نیز مانند صندلی باید متناسب با فضا و نوع کاربری آن باشد. اما نکته مهم دیگری نیز که در انتخاب میز و صندلی اداری اهمیت دارد، توجه به هماهنگی میان سبک مبلمان انتخاب شده با سبک طراحی دکوراسیون اداری و دفتر کار است.

3. استفاده از گل و گیاهان را فراموش نکنید

کمتر فضایی وجود دارد که نتوان فضای دلسردکننده و یکنواخت آن را با اضافه کردن چند گلدان و گیاه تعدیل کرد. گیاهان می‌توانند به‌سادگی و با حضور خود انرژی و گرما را به هر محیطی اضافه کنند. بنابراین اگر می‌خواهید محیط کار شما از خشکی و بی‌روحی رایج محیط‌های کاری خارج شود، حتما چند گلدان به آن اضافه کنید.

توجه داشته باشید کاربرد گلدان‌ها تنها برای افزایش انرژی محیط و زیبا کردن آن نیست. بلکه گیاهان می‌توانند با تصفیه هوا و فراهم کردن هوای پاک و اکسیژن بیشتر در محیط، کسالت، سردرد و بی‌حالی را از کارکنان و مشتریان دور کنند.

 

4. با انواع پارتیشن و جدا کننده، فضای کار منحصربه‌فرد را برای هر نفر فراهم کنید

بدون شک یکی از مهم‌ترین المان‌ها در طراحی دکوراسیون اداری و دفتر کار، استفاده از انواع پارتیشن و جدا کننده است. بیشترین کارایی در محیط کار زمانی به‌دست می‌آید که هر فرد و گروهی بتواند بدون مزاحمت و در آرامش و سکوت وظایف کاری خود را پیش ببرد. چنین اتفاقی زمانی رخ می‌دهد که تمام افراد بتوانند فضای کار مخصوص به‌خود را داشته باشند.

راه‌های مختلفی برای طراحی فضاهای مجزا وجود دارد که استفاده از پارتیشن و دیوارهای جدا کننده متحرک بهترین آن‌ها است. پارتیشن‌های اداری انواع مختلفی دارند و به‌دلیل امکان جابه‌جایی خود، گزینه بسیار معقولی برای تقسیم بندی فضاهای اداری هستند.

از انواع رایج پارتیشن اداری برای طراحی فضاهای داخلی، می‌توان به پارتیشن‌های شیشه‌ای، چوبی، MDF، دکوراتیو، فلزی، ریلی و غیره اشاره کنیم. شما می‌توانید با توجه به سبک طراحی محیط اداری خود، یک مدل از این پارتیشن‌ها را انتخاب کرده و محیط اداری خود را بهینه و کارآمد کنید.

 

5. از فراهم کردن نور کافی غفلت نکنید

نور کافی از مهم‌ترین لازمه‌های کار در یک محیط سلامت است. نبود آن می‌تواند کارکنان را با سردرد، بی‌حالی و دیگر مشکلات مواجه کند. به‌همین دلیل باید نور کافی را در طراحی دکوراسیون اداری و دفتر کار، در نظر بگیرید. برای این کار، دو گزینه نور طبیعی و نور مصنوعی پیش رویتان قرار دارد که باید بتوانید هر دو را به‌اندازه مناسب فراهم کنید.

مهم‌ترین نور برای فضا، نور طبیعی است. شما باید بتوانید حداکثر میزان نور طبیعی را برای کار کارمندان خود فراهم کنید تا میزان انرژی و سرحال بودن آن‌ها را افزایش دهید. برای بهره‌مندی از حداکثر میزان نور طبیعی، باید چیدمان میز و صندلی اداری را متناسب با جهت قرارگیری پنجره‌ها تنظیم کنید.

علاوه‌بر نور طبیعی، در طراحی دکوراسیون اداری و دفتر کار وجود نور مصنوعی اهمیت دارد. نورپردازی مصنوعی عموما به‌شکل نقطه‌ای و در مکان‌هایی است که به‌دلیل بهره‌مندی از حداقل میزان نور طبیعی، نیاز به نور بیشتر دارند. این کار از خستگی چشم کارکنان جلوگیری کرده و کار در ساعات طولانی را برای آنان راحت‌تر می‌کند.

 

6.  در صورت نیاز از پرده استفاده کنید

همان‌طور که اشاره کردیم نور از عناصر مهم در محیط اداری است که تاثیر بالایی در راندمان کاری کارمندان دارد. اما نور موجود در محیط، باید متناسب با نیاز کاربران باشد و نور بیش از اندازه و مستقیم، برای کارکنان آزاردهنده خواهد بود. در چنین زمانی می‌توانید از پرده کمک بگیرید

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.