دکوراسیون داخلی

انواع دکوراسیون

دکوراسیون داخلی

انواع دکوراسیون

بهترین پارتیشن اداری چه ویژگی‌هایی دارد؟


تقسیم‌بندی فضاها در محیط‌های اداری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و در صشورتی که به درستی انجام شود می‌تواند بهره‌وری کارکنان را در محیط کار به شکل چشمگیری افزایش دهد. یکی از بهترین راه‌ها برای تقسیم‌بندی فضاها در محیط‌های اداری، استفاده از پارتیشن اداری مناسب است. انتخاب بهترین پارتیشن اداری، یک روش سریع و ارزان برای تقسیم یک فضای بزرگ به فضاهای کوچکتر محسوب می‌شود.

  

برای خرید پارتیشن باید چه مشخصه‌هایی را در نظر گرفت؟


مهم‌ترین چیزی که در زمان خرید پارتیشن اداری باید در نظر بگیرید، نیازهای دفتر کار خودتان است. برای مثال اگر می‌خواهید بین کارکنان بخش‌های مختلف، امکان برقراری ارتباط وجود داشته باشد، باید از پارتیشن‌هایی استفاده کنید که ارتفاع کمی دارند اما در صورتی که می‌خواهید فضاهای مختلف را از هم جدا کنید، بهتر است از پارتیشن‌هایی که ارتفاع آن‌ها تا سقف است استفاده نمایید.

از سوی دیگر، اگر می‌خواهید اتاق‌های ایجاد شده از لحاظ ورود سر و صدا نیز کاملا عایق باشند، بهتر است از پارتیشن‌های ام‌دی‌اف و دوجداره کمک بگیرید.

 

موضوع دیگری که در زمان خرید پارتیشن اداری باید به آن توجه کنید، سبک دکوراسیون اداری محل کارتان است. برای مثال اگر دفتر کار شما دارای دکوراسیون کلاسیک است، می‌توانید از پارتیشن‌های چوبی و ام‌دی‌اف کمک بگیرید اما برای فضاهای مدرن، استفاده از پارتیشن‌های شیشه‌ای گزینه مناسب‌تری به شمار می‌رود. به صورت کلی رنگ، نوع و مدل پارتیشن به سبک فعالیت شرکت شما بستگی دارد.

 

قیمت نیز موضوع دیگری است که در زمان خرید پارتیشن اداری باید به آن توجه کنید. همان‌طور که مدل‌های متنوعی از پارتیشن اداری در بازار وجود دارد، قیمت‌های آن نیز کاملا متنوع است و با هم یکی نیست. برای مثال پارتیشن‌های دوجداره به دلیل توانایی بالایی که در ایجاد عایق صوتی دارند، قیمت بالاتری نسبت به پارتیشن‌های تک جداره دارند.

 

انواع پارتیشن اداری


برای پاسخ دادن به نیازهای کاربران مختلف، پارتیشن‌های اداری در انواع مختلفی به بازار عرضه می‌شوند که هر کدام کاربردهای خاص خودشان را دارند و برای کاربری خاصی طراحی شده‌اند. در ادامه با ما همراه باشید تا انواع پارتیشن اداری را مورد بررسی قرار دهیم تا بتوانیم بهترین نوع پارتیشن اداری را پیدا کنیم.

 

  • پارتیشن شیشه‌ای


پارتیشن شیشه‌ای همانطور که از اسم آن مشخص است از جنس شیشه طراحی شده است. این نوع پارتیشن می‌تواند ظاهر زیبایی به محیط کار شما ببخشد و یک نوع عایق صدا نیز محسوب می‌شوندپارتیشن‌های شیشه‌ای معمولا با توجه به قوانین آتش‌نشانی ساخته می‌شوند. به همین خاطر این پارتیشن‌ها با وجود ظرافت و زیبایی بالایی که دارند، از مقاومت قابل قبولی هم برخوردار هستند و در شرایط حساس دچار آسیب نخواهند شد.

 

با استفاده از پارتیشن شیشه‌ای می‌توانید از نور طبیعی هم در تمامی بخش‌های دفتر خودتان بهره‌مند شوید که تاثیر چشمگیری روی سلامت کارکنان شما دارد. همچنین نصب آسان، امکان جابجایی و قیمت نسبتا پایین نیز ویژگی‌هایی است که باعث شده پارتیشن‌های شیشه‌ای مورد توجه خیلی از کاربران قرار بگیرند.

 

  • پارتیشن آلومینیومی


پارتیشن آلومینیومی نیز یکی دیگر از پارتیشن‌هایی است که برای تقسیم فضاها در محیط‌های اداری از آن استفاده می‌شود. این نوع پارتیشن در سال‌های گذشته با تنوع بسیار بالایی مواجه بوده است و به همین خاطر طرفداران زیادی هم کسب کرده است. در صورتی که به دنبال ایجاد بیشترین حریم خصوصی برای کاربران خودتان هستید، توصیه ما به شما خرید پارتیشن آلومینیومی است.

 

  • پارتیشن ام دی اف


ام دی اف یک نوع تخته مصنوعی است که به دلیل تنوع بسیار بالای خود مورد توجه خیلی از کاربران قرار گرفته است. امروزه این نوع تخته با انواع روکش در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع در بازار وجود دارد و می‌توانید با توجه به سبک دکوراسیون خودتان از هر کدام از این پارتیشن‌ها استفاده کنید.

 

پارتیشن‌های ام ‌دی ‌اف دارای ویژگی‌هایی مثل وزن مناسب، تنوع بالا، سطح بسیار صاف، شکل‌پذیری مطلوب و لبه‌های زیبا هستند و به همین دلایل، به شدت مورد توجه کاربران قرار گرفته‌انداین ویژگی‌ها باعث شده‌اند که پارتیشن اداری ام دی اف یکی از بهترین گزینه‌ها برای جدا کردن فضاهای مختلف در محیط کار به شمار برود.

 

  • پارتیشن تک جداره


علاوه بر متریال مورد استفاده، پارتیشن‌های موجود در بازار به دو دسته تک جداره و دو جداره تقسیم می‌شوند که هر کدام ویژگی‌ها و مزایای خاص خودشان را دارند. پارتیشن‌های تک جداره که تحت عنوان پارتیشن معمولی نیز شناخته می‌شوند فقط برای تفکیک فضا کاربرد دارند و نمی‌توانند سر و صدا را به میزان کافی کاهش دهند.

 

این نوع پارتیشن ستون‌های متعددی دارد که کمک می‌کنند بتوانید پارتیشن را به سادگی روی زمین قرار دهید و نیازی به اتصال آن به سقف نیست. طرح‌بندی این پارتیشن‌ها معمولا خیلی ساده است و تنوع زیادی ندارند. همچنین پرکاربرد‌ترین نوع پارتیشن تک جداره در بازار، پارتیشن اداری ام دی اف با فریم آلومینیومی است.

 

شما می‌توانید روی این پارتیشن از قفل و یراق‌آلات متفاوت استفاده کنید. همانطور هم که احتمالا انتظار دارید، قیمت پارتیشن تک جداره نسبت به قیمت پارتیشن دوجداره کمتر است.

 

  • پارتیشن دو جداره


به دلیل تردد بالایی که در محیط‌های اداری وجود دارد، ممکن است میزان سر و صدا نیز خیلی زیاد باشد و همین موضوع آرامش کارکنان شما را به هم بریزد. با توجه به این مشکل، خیلی از کسب و کارها به سراغ پارتیشن‌های دو جداره می‌روند. این پارتیشن نوعی عایق صدا به شمار می‌رود و با کاهش میزان سر و صدا در فضای کار، محیط آرام را برای کارکنان به ارمغان می‌آورد.

 

پارتیشن‌های دوجداره با استفاده از متریال‌های مختلفی مثل ام‌دی‌اف و شیشه تولید می‌شوند و در ارتفاع‌های مختلفی مثل بلند، کوتاه‌، نیمه بلند و تمام سقف اجرا می‌شوند. همچنین می‌توانید این نوع پارتیشن را در قاب‌های یک تکه و بزرگ هم اجرا کنید و هیچ‌گونه محدودیتی در اجرای آن ندارید.

 

بهترین پارتیشن اداری

 

شناخت بهترین نوع پارتیشن اداری، معمولا با توجه به شاخص‌هایی صورت می‌گیرد که مربوط به کسب و کار و فضای در اختیار است. با این وجود و با در نظر گرفتن چهار شاخص زیبایی، قیمت، دوام و سهولت اجرا، می‌توان انواع پارتیشن آلومینیومی دوجداره را شایسته لقب بهترین پارتیشن اداری دانست.

 

این نوع پارتیشن علاوه بر زیبایی قابل قبول، از دوام بسیار بالایی برخوردار است و از طرفی، به سرعت و سهولت اجرا می‌شود. البته باید اذعان داشت که ممکن است قیمت آن کمی بیشتر باشد اما به نسبت سایر مزایایی که برشمردیم ارزش خرید بالایی دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.