دکوراسیون داخلی

انواع دکوراسیون

دکوراسیون داخلی

انواع دکوراسیون

دکوراسیون اتاق خواب به سبک‌های کلاسیک و سلطنتی 2023

در این مقاله به بررسی طراحی دکوراسیون اتاق خواب به سبک‌های کلاسیک و سلطنتی می‌پردازیم. سبک های دکوراسیون متفاوت و مختلفی وجود دارد اما از بین آنها طراحی یک اتاق به سبک سلطنتی، جلوه‌ای لوکس و منحصر به فرد به فضا می‌دهد. دکوراسیون به سبک کلاسیک و سلطنتی معمولاً در اتاق‌هایی که ابعاد بزرگی دارند، بهتر و زیباتر قابل اجرا است.

اگر می‌خواهید اتاق خوابتان به شما احساس یک شاه یا ملکه را بدهد، سبک کلاسیک و سلطنتی ر ابه شما پیشنهاد میکنیم. سبک کلاسیک ترکیبی از طراحی داخلی یونانی و رومی است که همواره با هماهنگی، نظم و تعادل سر و کار دارد و هیچ وقت از مد نمی‌افتد و همیشه طرفداران خاص خود را دارد. برای اینکه اتاق خواب خود را به این سبک زیبا و خاص در بیاورید به نکاتی که در ادامه مطرح می‌کنیم نهایت توجه را داشته باشید.

رنگ‌بندی اتاق خواب به سبک‌های کلاسیک و سلطنتی
یکی از مهم‌ترین مواردی که در دکوراسیون اتاق خواب به سبک‌های کلاسیک و سلطنتی باید به آن توجه زیاد داشته باشید، رنگ اتاق است. برای اینکه ایده‌های خوبی به ذهنتان برسد، پیشنهاد می‌کنیم که نگاهی به تصاویر قلعه‌ها و خانه‌های باشکوه سلطنتی بیندازید. در این سبک‌ها اغلب سایه‌های قرمز و بنفش را در طراحی‌های داخلی مشاهده خواهید کرد. استفاده از روتختی‌های قرمز تیره یا پرده‌های سلطنتی بنفش می‌تواند جلوه کاملا متفاوتی به فضای اتاق شما بدهد.
فضای کلاسیک اتاق خواب
برای درک بهتر فضای سلطنتی رنگ متالیک را انتخاب کنید و وسایل خود را با آن هماهنگ سازید. ترکیبی از رنگ‌های طلایی و نقره‌ای نیز می‌تواند شما را به هدفتان در طراحی چنین اتاق هایی نزدیک‌تر کند. رنگ‌های رایج در طراحی اتاق به سبک کلاسیک، الهام گرفته شده از طبیعت هستند. سایه‌های زرد، آبی، سبز و قهوه‌ای، حتی برخی رنگ‌های ملایم‌تر مثل سفالی، خاکستری و صورتی مورد توجه قرار دارند. رنگ سفید کم رنگ یا کرم به جلوه بیشتر سبک کلاسیک کمک می‌کند. اما برعکس، رنگ سفید روشن فضای مدرن می‌سازد.
استفاده از آینه‌کاری و نورپردازی متناسب با سبک کلاسیک و سلطنتی
نقش برخی از وسایل در طراحی اتاق به سبک سلطنتی و کلاسیک بسیار حیاتی و پر رنگ است. صرفنظر از طراحی و ابهت سرویس خواب کلاسیک که به آن خواهیم پرداخت، آینه یکی از مهم‌ترین وسایل در دکوراسیون سلطنتی است. هرچقدر که آینه و قاب آن بزرگ‌تر باشد بهتر است. کنده کاری های حرفه ای و زیبا بر روی قاب، آینه داخل آن را با شکوه تر نشان می دهد . وجود آینه در اطراف دیوارها می‌تواند نور را منعکس کند‌ با انعکاس نور فضای اتاق زیباتر و بزرگ‌تر نشان داده خواهد شد. اگر فضای اتاق شما به گونه‌ای است که نمی‌توانید روی دیوارهای مختلف را با آینه‌کاری تزیین کنید جای نگرانی نیست. حتما سعی کنید روی درب کمد لباس یا در قسمت رویی کشوی لباس یک آینه درخور و مناسب نصب نمایید.

استفاده از کتابخانه چوبی
برای دکوراسیون اتاق خواب به سبک‌های کلاسیک و سلطنتی استفاده از کتابخانه چوبی اهمیت زیادی دارد. استفاده از کتابخانه به کلاسیک شدن طراحی کمک زیادی می‌کند. بسیاری از افراد در صورت وجود فضای کافی از یک میز و صندلی اداری برای مطالعه در کنار کتابخانه استفاده می‌کنند. اغلب در دکوراسیون به سبک‌های کلاسیک و سلطنتی از چرم یا مخمل استفاده می شود. اگر به دنبال پاف، صندلی یا هر گزینه‌ای برای نشیمن هستید ما به شما ترکیبی از چوب و چرم را پیشنهاد می‌کنیم. لمسه‌کاری روی چرم نیز می‌تواند در نزدیک تر شدن فضا به حالت سلطنتی موثر باشد.

 دکوراسیون لوکس
البته این روزها بسیاری از کمد‌ها یا کشوهای لباس خودشان دارای آینه هستند. علاوه بر آینه کاری‌های مناسب، نورپردازی فضا نیز اهمیت اساسی دارد. با نورپردازی به راحتی می‌توان روحیه و احساسات را منتقل کرد. بهتر است حین نورپردازی فضای اتاق را با نورهای رنگی و ترکیبی مزین نمایید. از یک رنگ نور بخ تنهایی هرگز استفاده نکنید. زیرا باعث دلزدگی و خستگی می‌شود‌. لوسترهای سبک سلطنتی در طرح‌های مختلف و متنوع داخل بازار موجود هستند‌. با در نظر گرفتن سایر اجزای طراحی می‌توانید بهترین گزینه ممکن را انتخاب نمایید‌.
نصب تابلو و پرده‌های بلند در سبک سلطنتی و کلاسیک
 در سبک سلطنتی و کلاسیک معمولاً از پرده‌های بلند و ضخیم با چین های زیاد استفاده می‌شود. ریشه‌ی استفاده از پرده‌های بلند در این سبک به داخل قلعه‌ها برمی‌گردد زیرا در گذشته داشتن پرده‌های بزرگ برای حفظ گرما در فصول سرد سال امری ضروری بوده است.
 اگر نگاهی به فیلم‌ها و عکس‌های کلاسیک با طراحی‌های سنتی بیندازید، بر روی دیوارها تابلوهای زیادی را مشاهده می‌کنید. شما هم می توانید دیوارهای اتاق تان را با عکس‌های خانوادگی در قاب های چوبی تزئین نمایید. یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید انجام دهید چاپ این عکس‌ها به شکل سیاه و سفید یا قهوه‌ای است. حتی اگر شرایطش را دارید می‌توانید از یک نقاش کاربلد بخواهید که عکس خانوادگی مورد نظرتان را نقاشی کند‌. برای پر کردن دیوارها حتماً از سایر وسایل آویز دیواری نیز در کنار تابلوها استفاده کنید.
اگر تمایلی به آویزان کردن عکس‌های شخصی خود ندارید، نقاشی‌های مناظر، شهرها و... می‌توانند گزینه‌های خوبی بر روی دیوار باشند. در تکمیل فضای سنتی می‌توانید گیاهان و فضای سبز را در اتاق قرار دهید. فرقی ندارد که این فضای سبز بزرگ یا کوچک باشد، آنچه که اهمیت دارد، آن احساسی است که به کمک این گیاهان به افراد انتقال داده می شود. با آویختن گیاهان کنار یا روی درب‌ها، مثل کاخ‌های سلطنتی فضای سبز را شبیه سازی کنید. فقط به آینه، لوستر و پرده بسنده نکنید زیرا استفاده از اشیاء عتیقه در سراسر اتاق بسیار مهم است. وسایل آنتیک و کلاسیک مثل جاشمعی، گلدان، کشو و میز کنار تخت از موارد پیشنهادی است که زیبایی خاصی را به اتاق خواب تان می دهد.
سرویس خواب سلطنتی و کلاسیک؛ نمایان‌ترین گزینه برای دکوراسیون دلخواه شما
برای دکوراسیون اتاق خواب به سبک‌های کلاسیک و سلطنتی باید سرویس خواب مناسبی انتخاب کنید. ساختار تخت خواب‌های سلطنتی با تخت خواب‌های اسپرت و مدرن امروزی بسیار متفاوت است. تخت‌های سلطنتی گزینه خیلی مناسبی برای اتاق‌های نقلی و کوچک نیستند زیرا نمی توانند شکوه ذاتی خود را به خوبی نمایش دهند. سرویس خواب سلطنتی معمولاً از جنس چوب راش، گردو و یا توسکا ساخته می‌شود و روی آنها منبت‌کاری‌ها، تزئینات و کنده‌کاری‌های ظریفی انجام می‌شوند. در موارد بسیاری این طراحی‌ها و کنده‌کاری‌ها به صورت دستی صورت می‌گیرند.
اتاق سلطنتی
اگر به تخت‌های سلطنتی نگاه کنید متوجه بلند‌تر بودن پشتی آن‌ها نسبت به سایر تخت‌ها می‌شوید. دلیل بلند‌تر بودن پشتی تخت‌های سلطنتی ایجاد فضای کافی برای انجام کنده‌کاری‌های لازم است. سرویس خواب‌های سنتی معمولا گران‌تر از سایر گزینه‌ها هستند زیرا چوب‌های مورد استفاده در ساخت آن‌ها کیفیت بالایی دارند. هم‌چنین انجام طراحی به صورت دستی نیز خود بر قیمت نهایی کار می‌افزاید.
نکات تکمیلی طراحی دکوراسیون اتاق خواب به سبک‌های کلاسیک و سلطنتی
نظم، تفاوت و تعادل جزء کلیدی‌ترین ویژگی‌های سبک کلاسیک و سلطنتی هستند. جالب است بدانید که می‌توانید برخی از ویژگی‌های خاص طراحی تان را به اتاق‌های دیگر خانه نیز منتقل نمایید. معمولاً در طراحی‌های مختلف یک نقطه کانونی در نظر می‌گیرند. یک آینه پر آذین، شومینه، مجسمه چوبی یا یک قطعه هنری می تواند به این منظور استفاده شود. برای طراحی به سبک کلاسیک مخمل، بوم و پنبه پارچه‌هایی هستند که کاربرد زیادی دارند. کفپوش اتاق خود را نیز می‌توانید از جنس چوبی، سنگی یا مرمری انتخاب کنید. این کفپوش‌ها با محیط کلاسیک هماهنگی خوبی دارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.